İLETİŞİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNE MARKA KONFERANSI

Kastamonu Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Topluluğu tarafından, 25-26 Kasım tarihlerinde İletişim Fakültesi konferans salonunda “Markanın İki Yüzü” adlı konferans düzenlendi.

İLETİŞİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNE MARKA KONFERANSI
27.11.2021
776
A+
A-

Kastamonu Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencilerine yönelik İletişim Fakültesi konferans salonunda, 25-26 Kasım tarihleri arasında “Markanın İki Yüzü” adlı konferans düzenlendi. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Topluluğunun düzenlediği konferansa, İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Muharrem Çetin, Marka Konseyi Başkan Yardımcısı Necdet Kara, Marka Danışmanı Kemal Çifçi, akademisyenler ve öğrenciler katıldı. Konuşmacı olarak konferansta bulunan Necdet Kara, ‘Dünyanın En Önemli İşi’ adlı sunumu yaparken Kemal Çifçi de ‘Platon’un Mağarası ve Markanın İdeolojisi’ isimli sunumu gerçekleştirdi.

Necdet Kara, Türkiye’de reklamcılık ve iletişimin öncelik sırasında diğer işlerden sonra geldiğine dikkati çekerek; “Türkiye’de meslek seçiminde diğer meslek grupları üst sıralarda iken, insanların bizim mesleğimize bakışları alt sıralarda. Ben ise başlangıçtan beri dünyanın en önemli işi olarak gördüğümden dolayı hep öyle davrandım ” dedi. Marka kimliği oluşturmanın reklamcılık ve ticaret açısından önemli olduğuna vurgu yapan Kara, “marka olmanın en önemli özelliklerinden biri de pazarda kendi fiyatını kendi belirlediğinden, yenilikleri kendi çıkarına göre koyabilmektedir” diyerek markada isim oluşturmanın değerinden ve özelliklerinden bahsetti.

Marka Yaratmanın Bilgisini Satıyorlar

Konferansın ikinci bölümünde konuşan Kemal Çifçi, Marka danışmanlarının problemlerinden ilişkin detaylardan bahsetti. Çifçi; “Burada görsel iletişim araçlarını kullanma biçimimiz, marka iletişiminde kullandığınız sözel dil ve bu geleneğin yansıması olarak bulunduğunuz coğrafyada hedef kitlesi olarak nasıl yansıma bulacağı konusu, marka danışmanlarının en büyük problemidir” ifadelerini kullandı. Çifçi, markanın bir kültür fırtınası ve göstergeler dizgisi olduğunun altını çizerek;“ Sosyal medya da içerik üretimi farklılaşmaya başladı. Benzersiz içerik üretip yönetenlere ihtiyaç var. Bunun üzerine çalışmanızı tavsiye ederim” sözleriyle sunumunu sonlandırdı.

Konuşmacılar konferansın sonunda öğrencilerin sorularını yanıtlayarak, iletişim alanında çalışacak öğrencilere kitap ve film tavsiyelerinde bulundular. Soru-cevap kısmının ardından İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Muharrem Çetin, Necdet Kara ile Kemal Çifçi’ye çiçek ve Kastamonu çekme helvası hediye etti. Ayrıca eğitim sonunda öğrencilere katılım sertifikası verildi. Konuşmalardan sonra marka ve reklamcılık üzerine eğitimlerin gerçekleştirilmesiyle konferans sona erdi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.